Våra verksamheter

Verksamheter EFS-kyrkan Hörby

Vi har många aktiviteter/verksamheter i vår kyrka.

Här hittar du mer information om dessa.

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i stort sett varje söndag dit alla är välkomna. Vi lyssnar till predikan, sjunger tillsammans, ber och avslutar med fikagemenskap.
Tiderna varierar mellan kl 10.30 eller 17.00.
Vid varje gudstjänst så finns det söndagsskola för barnen.

Alphakurs

Har du frågor? Gå Alpha! Vi tycker att alla ska ha möjligheten att utforska den kristna tron, ställa frågor och dela sina perspektiv. Vi börjar med mat, följt av ett intressant föredrag och avslutar med ett öppet samtal med högt i tak. Start? När det finns några som vill gå. Hör gärna av dig till oss om du vill veta mer eller är intresserad.

Någon att prata med

I vår kyrka finns själavårdare som du kan få prata med under tystnadsplikt. Du kan ta upp små och stora saker som du brottas med i livet. Vi tror att Gud vill möta oss och göra oss helare och friare, och samtal och förbön är ett sätt han använder för att göra det.
Kontakta oss här →

Kvällsöppet​

Vi äter kvällsmat tillsammans, har en kort andakt och umgås. Var fjärde torsdagskväll (jämn vecka) kl. 18.00

Draget

En grupp för barn i låg och mellanstadiet. Vi gör olika  aktiviteter så som skytte, är i köket, scoutar, leker och tävlar, fikar och har en andakt. Varannan torsdag (ojämn vecka) kl 18.00- 19.30.

Ungdomsgruppen

En grupp för ungdomar i högstadie- och gymnasieålder. Vi hittar på olika typer av aktiviteter, fikar och har en andakt.
Vi träffas varannan fredag, jämn vecka kl. 19.00-22-00.

Öppen kyrka

Vi träffas och äter frukost tillsammans medan vi pratar och umgås, sjunger och har en kort andakt.
En mötesplats öppen för alla daglediga, föräldralediga och dyl.
Varje onsdagsförmiddag kl 10.00-11.30.

Fikavagnen

En av våra verksamheter i EFS-kyrkan Hörby är att vi går ut på byn med fikavagnen och bjuder förbipasserande på fika och samtalar vår tro.
Aktiviteten är för närvarande pausad.

Förbönskväll med drop-in

Önskar du att någon ber för dig eller för någon som står dig nära? Välkommen på förbönskväll varannan tisdag (jämn vecka) med drop in-tid mellan kl 19.00-20:30

Stickträff hos Siri

Träff hos Siri med stickning och gemenskap vissa lördagar.
Kontakta Siri Carlsson
0415-14302 för mer info.

Smågrupper

Vi träffas och får bibelundervisning. Därefter diskussioner och gemenskap i mindre grupper.
Aktiviteten är för närvarande pausad.

Bönealtaret i Ernst Ahlgrensparken

Bönesamling i Ernst Ahlgrensparken
Lördagar kl. 11:00

Bibelläsningsgrupp

Vi träffas och läser ur bibeln tillsammans!
Måndagar 19.00-20.30.

Körövning - King Street Gospel

Söndagar kl. 19:00-21:00.
Läs mer här eller besök vår Facebook-sida

Kvällsbön

Vi samlas och ber tillsammans.
Vardagskvällar 18.15-18.45