• This event has passed.

Riktad 2022 – Konferensdag – EFS Sydsverige

lördag 15 oktober, 2022 kl. 09:00 - 21:00

Den 15 oktober är du och alla du känner välkomna till Kristianstad. Vi kommer att ses i Östermalmskyrkan (EFK/Pingst). Detta år får vi också vara med om ett lite kryddat inslag då vi på eftermiddagen skall promenera till den stora Biografen och där få vara med om en exklusiv förhandsvisning av filmen “Barfota Rop”. Kanske minns du att vi fick en liten aptitretare av den i Helsingborg. Filmen kommer att ha premiär senare i höst, så vi är privilegierade att få se den redan nu.
Programmet är annars tvådelat. Första halvan ägnas åt hur vi kan uppmuntra oss själva och andra till att Bibeln blir mer läst och studerad. Den finns idag i fler former och varianter än någonsin, men kanske blir den ändå läst mindre än tidigare – i alla fall i vårt land.
Den andra delen tar baserat på filmen om Roparbarnen från 1840-talet upp arvet i våra kraftfulla rötter och hur dessa skapar hopp för framtiden. På kvällens gudstjänst kommer Per-Eive Berndtsson för att predika utifrån sin senaste bok.
Frågan jag ställer efter att ha läst drygt halva den boken är: vem vill idag vara den obekväma, men samtidigt fylld av Guds precision, rösten som ger människor Guds verkliga nåd tillbaka? Var är det överlåtna hjärtat idag? Vem vill du Gud använda i den här tiden?
Jag ser verkligen fram emot den 15 oktober och här kommer programmet i sin helhet, lite preliminärt, rubrikerna till de fyra seminarierna är t.ex. ej satta än, men för att ge dig en tanke och bild. Varje deltagare kommer att kunna gå på två seminarier var, då vi kör “copy paste” på dessa både före och efter lunch.

09:00 Fika och registrering

10:00-10:30 Inledning – lovsång – Lennart m.fl.

10:30-12:00 Seminarier I – Sätt att möta Bibeln

12:00-13:30 Lunch

13:30-15:00 Seminarier II – Sätt att möta Bibeln

Bibeläventyret – Jenny Axell m.fl.

“Bibeln idag” – Johannes Sköldengen

“Bibeln genom livet/Bibeln för äldre och yngre” – Gunnel Andersson

“The Bible project, och andra “moderna” verktyg, bibelskolor på gång”

15:00 Fika